Home دریچه ایده‌ های خوبی ندارید؟ با کسی کار کنید که دارد!
ایده‌ های خوبی ندارید؟ با کسی کار کنید که دارد!
1

ایده‌ های خوبی ندارید؟ با کسی کار کنید که دارد!

129
1

حتماً در مورد اینکه چقدر شرکت‌ها اخیراً با تغییر قواعد بازی توسط سیستم نوآوری باز برای رسیدن به ایده‌های جدید تشنه هستند زیاد خوانده‌اید. اگر خلاق نیستید و ایده‌ های جدیدی ندارید، می‌توانید از این فرصت بزرگ بهره‌مند شوید. اما چگونه؟ با تبدیل شدن به یک «استعدادیاب محصولات». طراحان محصول بااستعداد نیاز دارند تا ایده‌ هایشان را به شرکت‌هایی که ممکن است این ایده‌ ها را خریداری کنند معرفی نمایند و یا برعکس.

اگر از کار کردن با افرادی که با تلفن صحبت می‌کنند و با دوستانشان در ارتباط هستند لذت می‌برید این می‌تواند شغل خوبی برای شما باشد. واقعیت این است که مدارس طراحی معروف، دانشجویانی را تربیت می‌کنند که می‌توانند در زمینه‌های مختلف طراحی نمایند مانند کفش، ماشین یا توستر. این طراحان واقعاً بااستعداد هستند ولی متأسفانه بسیاری از ایده‌ های آن‌ها هرگز به اجرا در نمی‌آیند.

آن‌ها نیاز به کمک دارند تا ایده‌ هایشان به دست افراد درست بیفتد. آن فرد می‌توانید شما باشید. ممکن است به نظر کلیشه برسد ولی آن طور که مشخص است بسیاری از افراد خلاق، با فروش ایده‌ های خود راحت نیستند و نمی‌خواهند وارد فضای تجاری آن شوند. اینجاست که باید شما وارد عمل شوید.

به عنوان یک استعدادیاب محصول، شما باید ایده‌ های شگرف طراحان را به شرکت‌هایی که می‌توانند از آن بهره‌مند شوند معرفی نمایید. این امر چگونه انجام می‌شود؟ در ابتدا شما بهترین دانشجویان طراحی را پیدا نموده و سپس با آن‌ها ارتباط برقرار نمایید. برای آن‌ها شرح دهید که شما قصد دارید در جلساتی به معرفی آن‌ها و ایده‌ هایشان به شرکت‌هایی که در پی مالکیت محصولات جدید هستند بپردازید. البته، نیاز به یک پیش‌نویس قرارداد و یک وکیل دارید، که مشخص شود به چه مدت مشارکت به طول خواهد انجامید و دربرگیرنده چه شروطی است. (یک دوره 6 ماهه به نظر مناسب است). آن‌ها باید حق امتیاز مشروط برای ایده‌ هایشان داشته باشند. اگر قادر بودید معامله را در بازه زمانی مقرر جوش دهید، عایدی‌های به دست آمده را با آن‌ها شریک می‌شوید. و اگر نتوانید ایده‌ های آن‌ها را ثبت کنید آن را به آن‌ها بازمی‌گردانید. بدون هیچ سود یا ضرری.

خیلی ساده است. بله برخی ریسک‌ها وجود دارد. شما ممکن است فکر کنید «چه می‌شود اگر من نتوانم هیچ ایده ای را ثبت کنم؟».با گذشت زمان این کار ساده‌تر می‌شود. همان طور که شما خودتان را با یک صنعت آشنا می‌کنید و با افراد درست مرتبط می‌شوید (با شرکت در رویدادهای صنعتی مانند نمایشگاه‌ها)، خواهید توانست ایده‌ های خوب را کشف کنید. زیرا به مرور بهتر و بهتر متوجه خواهید شد که شرکت‌ها به دنبال چه چیزهایی هستند.

به یاد داشته باشید که شما فقط افراد دارای ایده را به شرکت‌هایی که به آن‌ها نیاز داشتند مرتبط کردید. بهتر این است که بر روی یک صنعت تمرکز داشته باشید تا بازار آن را به طور کامل درک کنید. در آن زمان، ممکن است حتی بتوانید طراحان را راهنمایی کنید تا در مسیر صحیح کار کنند.

این یکی دیگر از نمونه‌های بزرگی است که کارکرد اثر تکثیری را برای شما به اثبات می‌رساند.البته مهم است که یک مشاور حقوقی خوب در اختیار داشته باشید. هرگز یک قرارداد را قبل از مشاوره با وکیل امضاء نکنید.

منبع: Entrepreneur

(129)

 
https://telegram.me/businesstrend
مصطفی فوائدی مصطفی کارشناس‌ارشد نرم‌افزار و در سمت تحلیل‌گر کسب و کار مشغول به فعالیت است. به موضوعات خلاقیت، بهینه‌سازی و موفقیت علاقمند بوده و سرگرمی او مطالعه، ورزش و فیلم‌های مستند است.

LEAVE YOUR COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *

لطفا جای خالی را پر کنید Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.