بازاریابیبیزنس کوچینگکوچینگکوچینگ فروش

روش های افزایش تقاضا برای محصولات

چگونه برای محصولات جدید، تقاضا ایجاد کنیم؟

قطعا یکی از مهم ترین اهداف هر کسب و کاری، افزایش تقاضا برای فروشه! صاحبین کسب و کار می تونن به روش های مختلفی افراد بیشتری رو به سمت خدمات و محصولات خودشون جذب کنن و تقاضا برای اون ها رو رو افزایش بدن. بدیهیه که هرچقدر یک محصول با کیفیت تر و خاص تر باشه، تقاضا برای اون هم بیشتر می شه. اما روش ها و تکنیک هایی هم وجود داره که کسب و کارهای نوپا می تونند برای اثبات با کیفیت بودن محصولاتشون و افزایش تقاضای فروش خودشون انجام بدن. در این مقاله بیزنس ترند با بهترین روش ها برای انجام این کار آشنا میشید.

تکنیک های افزایش تقاضا برای محصولات

استراتژی افزایش تقاضا برای فروش چه کار می کند؟

ما استراتزی های مختلفی برای ورود به بازار داریم که متناسب با ارزش ها و اهدافمون می تونیم اون ها رو انتخاب کنیم. بدون داشتن استراتژی برای افزایش تقاضای فروش، شما دارید خودتون رو برای شکست کسب و کارتون اماده می کنید. همه استراتژی های افزایش تقاضا باید شامل فرآیندهای شفاف و مشخصی باشند. وگرنه، فرایند فروش و موفقیت کسب و کار شما با شکست مواجه میشه. بعضی از این استراتژی های موثر افزایش تقاضا برای فروش رو در ادامه مرور می کنیم. مثل همیشه قلم و کاغذ یادتون نره!

1- آگاهی از برند خود را افزایش دهید

اینکه افراد از وجود برند خدمات و محصولات شما آگاهی داشته باشن از مهم ترین نکته های بازاریابی موفقه! نظرسنجی معتبر نشان داده که 89 درصد از بازاریاب ها آگاهی از برند را مهمترین هدف خود می دونن. داده های دیگه نشون می ده که که اگر آگاهی از برند مستمرانجام بشه، می‌تونه درآمد رو تا ۲۳ درصد افزایش بده.

به همین دلیل شما باید مطمئن بشید که مخاطب هدف از وجود برند شما آگاهه و می دونه که محصولات یا خدمات شما چالش ها و نیازهای اون ها رو برطرف می کنه!

2- مزایای انتخاب شما رو به مشتریان مخصوصا مشتری بالقوه نشان دهید

بعد از اینکه به مشتریان خودتون ، مخصوصا مشتری های بالقوه خودتون نشون دادید که محصول شما چیه و چه مشکلاتی رو برای اون ها حل می کنه، باید به اون ها نشون بدید که دلیل انتخاب شما نسبت به رقبا چیه؟ (ستون ارزش پیشنهادی بوم مدل کسب و کار). ممکنه راه حل های شما با رقیب های شما یکی باشه، اما شما باید برتری های خودتون رو طوری عرضه کنیدو ثابت کنید که از همه اون ها متمایز باشه.

3- محصول خودتون رو جای مناسب عرضه کنید

جالبه که بدونید در دهه 80 هیچ کس بطری آب به جلسات نمی برد و حتی هیچ کسی از تشنگی موقع برگزاری جلسات شکایت نداشت. اما چطور شد که همه نیهو نیاز داشتند که همیشه یک بطری آب کنار خودشون داشته باشن؟ جواب سخت نیست، وقتی محصولات خودتون رو در موقعیت و مکان مناسب در دسترس افراد قرار بدید، تقاضا برای فروش اون ها رو افزایش می دید.

برندهای تولیدکننده آب معدنی اومدن مقالاتی رو درمورد فواید و اهمیت نوشیدن آب از نظر علمی و مضرات کم آبی، منتشر کردن و تونستند ذهن مردم رو نسبت به مصرف آب در هر موقعیتی تغییر بدن. از طرفه دیگه،اون ها اینطور وانمود می کردن که بطری های آب معدنی خیلی سالم تر از آب لوله کشی هستند. در نتیجه اون ها موقعیت رو طوری جلوه دادن که سلامتی بدون وجود بطری های آب غیرممکنه!

با توجه به این توضیحات، یکی از اصلی ترین استراتژی هایی که باید برای افزایش تقاضای محصولات خودتون داشته باشید ایجاد حس نیاز نسبت به محصولات و خدمات خودتونه! حتی اگر بازار هدف شما در ظاهر نیازی به محصولات نداره، با ارائه راهکارهایی اون ها رو نسبت به خرید علاقه مند کنید.

روش های افزایش تقاضا برای فروش محصولات

تکنیک های افزایش تقاضا برای فروش

افزایش تقاضا برای فروش از طریق روش های مختلفی انجام می شه. این روش ها به حوزه فعالیتی کسب و کار شما بستگی داره و ممکنه یک تکنیک برای تمام کسب و کارها جواب نده. با این وجود، در این قسمت بعضی از موثرترین و بهترین تکنیک ها برای افزایش تقاضای فروش رو برای شما آماده کرده ایم.

1- از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

همانطور که می دانید رسانه های اجتماعی یکی از قوی ترین راه هایی هستند که از طریق آن می توانید آگاهی و تقاضا برای برند خودتون رو افزایش بدید. با استراتژی موثر و کارامد و البته بجا می تونید طرفدارهای زیادی رو برای برند خودتون جمع کنید و از طریق همین رسانه های اجتماعی بین تعداد زیادی از افراد به شهرت و محبوبیت برسید.

رسانه های اجتماعی از یه سری قابلیت هایی مثل کامنت گذاشتن داره که به شما امکان می ده بازخوردها و نظرات مشتری ای خودتون رو در مورد عملکرد خودتون بسنجید.

2- از بازاریابی ویدئویی استفاده کنید

شما می تونید با استفاده از بازاریابی ویدئویی از طریق سایت های ویدئویی پرمخاطب مثل یوتیوب، تقاضای باورنکردنی برای برند خودتون ایجاد کنید. با ایجاد ویدیوهایی که حاوی جزئیات برند شما و کارهایی هستن که انجام می دید. به اشتراک گذاری این ویدیوها در سایت های ویدیویی، می تونید تقاضای زیادی برای محصول یا خدمات خودتون ایجاد کنید.

ایجاد یک ویدیو برای کسب و کار شما اونقدرها که اکثر مردم فکر می کنن سخت نیست. شما به یک بازیگر حرفه ای یا تجهیزات گرون نیاز ندارید. می تونید این کارو با دوربین شخصی یا گوشی هوشمند خودتون انجام بدید.

تنها کاری که باید انجام بدید اینه که پیام خودتون رو به وضوح به مخاطب های هدف خودتون منتقل کنید. مطمئن باشید که ویدیو ساده و قابل درکه و نباید بی جهت طولانی باشه.

4- وبلاگ خود را به طور منظم به روز کنید

یکی از موثرترین عوامل افزایش تقاضا برای فروش که به خوبی روی مخاطبان تاثیر می ذاره وبلاگ برند شماست. یک وبلاگ به روز شده حجم ترافیک ارگانیک و همچنین فروش شما رو افزایش می ده. کیفیت وبلاگ شما به کیفیت محتوایی که منتشر می کنید و میزان مرتبط و به روز بودن اطلاعات بستگی داره. مطمئن باشید که محتوایی که منتشر می کنید مشکلات مشتریان شما رو حل می کنه.

5- بازاریابی شراکتی را امتحان کنید

بازاریابی شراکتی مستلزم همکاری با برندها یا شرکت های دیگه و تولید محتوا با اونهاست تا چه اتفاقی بیفته؟ تا در معرض دید مخاطب های اونها قرار بگیرید و همچنین اونها رو در معرض دید مخاطب های خودتون قرار بدید. این نوع بازاریابی معمولاً یک موقعیت دوسر برد یا برد-برد بحساب میاد و مزایایی برای تمام شرکای حاضر در بازاریابی داره. شما می تونید با برندهای معتبر و شناخته شده در بازار شریک بشید و از محبوبیت اونها برای ایجاد تقاضا برای برند خودتون استفاده کنید.

در این نوع بازاریابی حتما به سابقه و اعتبار کسب و کارتون توجه کنید؛ چون اگر اون شرکت یا کسب و کار از شهرت خوبی برخودار نبوده باشه و یا کلاهبردار تلقی بشه، ناخوداگاه روی برند شما هم تاثیر منفی میزاره. همچنین، باید با شرکت هایی شریک بشید که مخاطب های مشابهه با شما دارن و محصولاتشون مکمل شماست و با شما رقابت نمی کنن.

کلام آخر

شما باید بتونید برای محصول خودتون تقاضا ایجاد کنید. اگر مردم نیازی به خواستن محصول شما نمی بینند، پس قطعا اون رو نمی خوان. افزایش تقاضا برای فروش یک محصول نیاز داره تا شما شفاف مشخص کنید چه دردی از در مخاطب رو برطرف می کنید. مشکل حتی نباید برای مصرف کنندگان واضح باشه. این وظیفه شماست که آن رو نشون بدید. شما باید نشون بدید که متمایز از رقبای خودتون هستید و نسبت به اونها برتری دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا