بیزنس کوچینگکوچینگکوچینگ رهبری

کوچینگ موج آینده

چرا coaching موج آینده ست؟

کوچینگ یکی از سریع ترین صنایع در حال رشد دنیاست. در واقع دومین صنعت در حال رشد در سیاره زمین بحساب میاد. دومین رتبه بعد از صنعت فناوری اطلاعات. کوچینگ یک صنعت ۲٫۴ میلیارد دلاری درصنایع آمریکاست و هر سال در حال افزایشه.

حالا من هیچ شکی در ذهنم ندارم که کوچینگ یکی از بهترین شغل های دنیا محسوب میشه و قطعاً این همون فرصتی هست که به دنبالش هستید.

کوچینگ حرفه ای که به شما اجازه میده نه تنها زندگیتون رو برپایه کمک به دیگران بسازید تا مشکلاتشون حل بشه و یا به اهدافشان برسند، بلکه بهتون کمک میکنه به آزادی زمان، آزادی مکان و آزادی مالی برسید.

به عنوان یک بیزینس کوچ یا لایف کوچ شما میتونید فعالیت کنید.

اگه امروز تصمیم بگیرید شغلی رو انتخاب کنید که ظرف چند سال آینده جزو بزرگترین حوزه های کسب و کار در تمام دنیا باشه، تخصصی که همه بهش نیاز داشته باشن، اون شغل چی می تونه باشه؟

کوچینگ موج آینده

کوچینگ موج آینده است و یک روند رو به رشد در تمام دنیا

بر اساس گزارش فدراسیون بین المللی ICF Coaching ، کوچینگ در سال های پیش رو، پس از مشاغل حوزه IT، دومین صنعت درحال رشد جهان خواهد بود.

اما کوچینگ چیست؟

اینکه کوچینگ چیه و تو هر نیچی (لایف،رهبری، بیزینس،فروش،شغلی)چه کاری انجام میشه رو مفصل توضیح دادم. داخل این مقاله توضیح مختصر و مفیدی برای افرادی که مشتاق هستن برای شروع فعالیت در این صنعت خدمت شما ارائه میشه. اگر مشتاق فعالیت در این حوزه هستید تا انتهای مقاله همراه باشید.

کوچینگ یعنی آزاد کردن توانمندی‌های بالقوه‌ی انسان‌ها (Unlocking a person’s potential). کوچ به جای آموختن به افراد به آن‌ها کمک می‌کند خودشان یاد بگیرند. آگاهی (Awareness) و مسئولیت (Responsibility) دو کلمه‌ی کلیدی در کوچینگ هستند.

کوچینگ موج آینده

کوچینگ چه کاری میکنه؟

بزرگترین خصوصیت کوچینگ اینه که هیچ مشاوره یا پیشنهاد یا نسخه ای به مراجع ارائه نمیده !!!!! حتما تعجب می کنید!

در کوچینگ ، کوچ با تسلط به ابزارهای ۱۱ گانه کوچینگ مثل : گوش دادن فعال، پرسشگری هوشمندانه، همدلی، شناخت زبان بدن و به ویژه « بازخورد» به مراجع کمک میکنه تا خودش به یک شناخت درست از مسئله مورد نظرش و جایگاهی که ایستاده برسه تا بتونه خودش برای خودش تصمیم بگیره.

یا به عبارتی کوچ اطلاعات به هم ریخته درون مغز شما رو مرتب میکنه و دوباره تحویل خودتون میده. اینجاست که خوده فرد به راحتی میتونه راه حل کاربردی رو تشخیص بده.

در واقع کوچ مثل یک آئینه شفاف ولی هوشمند ، بدون هرگونه قضاوت یا پیش داوری، نقاط پیدا و ناپیدای مسئله مراجع و همینطور خواسته های واقعی و درونی مراجع رو بهش نشون میده.

اینجاست که مراجع در نهایت شگفتی میتونه مسئله خودش رو شفاف و واضح از بیرون ببینه و براش راه حل مناسبی پیدا کنه.

به همین دلیله که کوچینگ اینقدر جذاب و کاربردیه و به سرعت در حال رشد و گسترش در تمام دنیاست تا چند سال دیگه اونقدر نیاز به یک کوچ برای همه مردم تبدیل به یک امر طبیعی و ضروری می شه که ممکنه جامعه جهانی با کمبود کوچ حرفه‌ای روبرو بشه.

پس اگه همین امروز وارد این عرصه بشید، توی سالهای پیش رو، جزو پیشگامان یا حتی مدرسین کوچینگ خواهید بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا