بیزنس کوچینگکوچینگکوچینگ فروش

تاثیر بیزنس کوچینگ بر کسب و کار

بیزینس کوچینگ چه تاثیری روی رشد کسب و کار دارد؟

دنیا در حال تغییره و همه ما به وضوح شاهد این تغییرات هستیم. این تغییر در تمام زوایای زیستن ما تاثیر گذاشته و تغییر و رشد روزافزون دنیای کسب و کار هم از قاعده و تغییرات نه تنها مستثنی نبوده بلکه باعث ایجاد تحول عظیمی در بیزینس شده. یکی از این تاثیرگذاری ها و تغییرات عمیق صنعت بیزینس کوچینگ هست که در دهه اخیر رشد شگرفی در دنیا و بخصوص در ایران داره.

در این مقاله بیزنس ترند قرار بشکل مفید و کارامد تاثیر بیزینس کوچینگ رو روی کسب و کار ها ببینیم و نسبت بهش آگاهی بیشتری بدست بیاریم. البته قبل از اون باید آگاه باشیم که تفاوت بین بیزینس کوچینگ با مشاوره و منتورینگ وجود دارد.

تاثیر بیزنس کوچینگ بر کسب و کار

مزایای بیزینس کوچینگ در کسب و کار

همه ما می‌دونیم که داشتن استراتژی مناسب و کارآمد می‌تونه تا چه اندازه در رشد و موفقیت کسب‌وکار‌ها نقش کلیدی و تاثیرگذاری داشته باشه. مزیت بیزینس کوچینگ اینه که با رعایت یه سرس اصول پایه‌ای به صاحبان کسب و کار ها کمک می کنه تا با شناسایی و شفاف سازی نقطه ای درون قرار دارند و نقطه ای که هدف دستیابی به اون رو دارند و همچنین شناسایی ، تقویت و استفاده از نقاط قوت و نقاط قابل بهبود، به مقصد خود برسند.

مزیت بیزینس کوچینگ به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی یک سازمان/کسب وکار شخصی و … خودش رو نشون میده. اما قبل از شروع هر کاری نیاز به یک فرد مشتاق به تغییر برای رسیدن به هدف و پیشرفت داریم.

در ادامه 15مورد از مهم ترین مزایای بیزینس کوچینگ برای کسب و کار رو به شما معرفی می‌کنیم.

1- افزایش مهارت رهبری

یکی از مهم‌ترین و قابل توجه ترین مزایای بیزینس کوچینگ برای کسب و کار افزایش مهارت مدیریتی و رهبری در افرادست. هر چقدر که کسب و کار شما رونق پیدا کنه و استقبال بشه ، نشون دهنده شما به عنوان یک مدیر موفق و کاربلده. البته رهبری حرفه ای با مدیریت کاملا متفاوته و بهتر برای ارتقا خودتون حتما از تفاوت این دو آگاهی داشته باشید.

2- افزایش میزان تمرکز و توانایی اولویت بندی

یکی از دلایل ایجاد آسیب و کاهش میزان کارایی در کسب‌وکار‌ها، عدم داشتن تمرکز روی کارهاست. حضور یک کوچ حرفه‌ای به مدیران و صاحبان مشاغل کمک می‌کنه تا با افزایش میزان تمرکز روی اهداف، زمان، برنامه کاری، توانایی و مهارت‌هاشون بتونند باعث افزایش بهره‌وری و اجرای اقدامات سازنده در کسب و کار بشن. در واقع ایجاد تمرکز روی امورمختلف کسب و کار و توانایی اولویت بندی کردن اون ها برای اقدام در مدیران ارشد مشاغل مختلف یکی از مزیت بیزینس کوچینگ بحساب میاد. داشتن یک بیزینس کوچ حرفه‌ای با دانش تخصصی باعث میشه تا سازمان از بهره‌وری پایین نجات پیدا کنه و افزایش عملکرد رو تجربه کنه و بتیع اون در سایر شرایط رو بهبود ایجاد کنه.

3- مدیریت زمان

در ادامه مزیت قبلی بهتره بگیم که مدیریت زمان هم از فراورهای تمرکز بالاست. چرا که با تمرکز بالا میشه مسائل رو براساس اهمیت اولویت بندی کرد و بعد از اون زمان مناسب رو برای هر کار اختصاص داد که همین مورد به نظر ساده تاثیر قابل توجهی در رشد و توسعه بیزینس داره که میتونیم بگیم این مورد یکی از پررنگ ترین وجه تمایز بین کسب و کارهایی که بیزینس کوچینگ دارند و بیزینس کوچینگ ندارن است که به راحتی قابل تشخیص است.داشتن یه کوچ کسب و کار به شما به عنوان مدیر این امکان رو می‌ده تا آزادی عمل بیشتری داشته باشید و تا حد زیادی امور تکراری و غیر ضروری از دوش شما برداشته بشه و وقت خودتون رو صرف دستیابی به اهداف طراحی شده و نواوری و خلاقیت اهداف جدید در کسب و کار خودتون بکنید.

نقش بیزنس کوچینگ در کسب و کار

4- افزایش میزان درامد

همونطور که در موارد قبل تر اشاره کردم یکی از دلایل استفاده از بیزنس کوچینگ در کسب‌وکار‌های مختلف، ایجاد برنامه‌ریزی دقیق و پایدار برای دستیابی به اهدافه. بیزینس کوچینگ با کمک فکر کردن، کشف استراتژی‌های رشد و باورهای مخرب باعث توسعه کسب و کار و در نتیجه افزایش درآمد و بهره‌وری مالی نیز می‌شه. به همین خاطر تونسته بین مدیران ارشد و صاحبان کسب و کار جایگاه ویژه‌ای رو به خود اختصاص بده.

5- پیشرفت در شرایط بحرانی

داشتن شرایط بحرانی در هر کسب و کاری کاملا طبیعیه ولی اون چیزی که به شما کمک میکنه تا با وجود بحران به اون هدف از پیش تعیین شده برسید و بتونید شرایط رو رهبری کنید میزان شفافیت هدف است. و این شفافیت در زمان بحران ممکنه از نظر رهبر هر کسب و کار پنهون بمونه. اما در این بین بیزینس کوچینگ با مشخص کردن اهداف، نقشه مسیر دستیابی به اون ها رو به طور شفاف و واضح ترسیم می‌کنه. چرا که وقتی بعنوان مدیر و یا رهبر یه کسب و کار درون گود قرار داریم دیدن وضعیت موجود و سازماندهی اون کار اسونی نیست. یکی از مزایای بیزینس کوچینگ تعیین کردن اون چیزیه که شما می‌خواید جدا از باورهای محدود کننده.

6- افزایش قدرت ایده پردازی و خلاقیت

یکی دیگه از مزایای داشتن بیزینس کوچ در کسب و کار، رشد قدرت ایده پردازی و خلاقیت مدیران و کارآفرینان است. کوچ حرفه‌ای می‌دونه چه کاری انجام بده و مخاطب رو در چه نقاط کلیدی به چالش بکشه تا افراد ایده‌ها و نظرات خودشون رو بدون ترس و دلهره بیان کنند. این در حالیه که خیلی از ایده‌های مدیران مشاغل موجب افزایش خلاقیت و پیشرفت در کار‌ها می‌شه. علاوه بر این با گفتن ایده‌ها، کوچ می‌توانه چالش‌های روبرو و تغییرات لازم رو شناسایی کنه و با مراجع درمیون بزاره تا بهترین راهکار مختص همون کسب و کار کشف بشه.

7- افزایش میزان استفاده از فناوری

در دنیای پیشرفته امروزی، داشتن آگاهی نسبت به فناوری‌های روز دنیا به خیلی از کسب‌وکار‌ها کمک می‌کنه تا با داشتن ارتباط بهتر با مشتریان، کارمندان و ایجاد ایده‌های جدید بتونید کارایی و عملکرد خودتون رو افزایش بدید. در نتیجه با نقش اساسی فناوری حتی در مشاغل کوچک استفاده از اون ها به افزایش بازدهی و کارامد بودن کمک قابل توجهی میکنه.

8- استخدام کارآمد

با بیزینس کوچینگ شما قدرت تشخیص افراد مناسب برای پست های مناسب رو در سازمان خودتون بدست میارید. با استخدام افراد مناسب بهره وری در تولید و سایر موارد هم بالا میره. و درک این مزیت کار سختی و غیرملموسی نیست.

9- افزایش میزان شفافیت

با استفاده از بیزینس کوچینگ ضعف ها و نقاط قوت کسب و کار شما مشخص میشه. در این حالت صاحب یک تجارت در توهم و یا در ترس به سر نخواهد برد. بهتره این نکته رو فراموش نکنیم چیزی که بهش آگاه نباشیم مارو کنترل میکنه و چیزی که ما بهش آگاه باشیم رو ما کنترل م یکنیم. ترس های مختلف، عادت های ناکار امد و باورهای مخرب تا زمانی که شناسایی و جایگزین نشن قدرت دارن و البته که هیچ فردی از این قاعده مستثنی نیست. تفاوت افراد در اقدام برای کسب این آگاهی و اقدام گراییه که وجود بیزینس کوچ در کنار هرکسب و کار این شرایط رو فراهم میکنه.

10- افزایش عملکرد تیمی

شاید بشه گفت که یکی از مزیت های بیزینس کوچینگ افزایش عملکرد گروهی است. در کسب و کار پیچیده امروزی یکی از عواملی که در کسب موفقیت و پیشرفت شرکت نقش بسزایی داره، همکاری و به‌عبارتی کار گروهیه.

بیزینس کوچینگ باعث ایجاد فرهنگ کار گروهی در سازمان می شه. درواقع توانایی رهبری مشارکت رو در بین کارکنان خودتون پیدا می کنید تا عملکرد و بازدهی اون‌ها به اوج برسه.

البته همان‌طور که قبلاً کردم از وظایف اصلی یک مربی کسب‌وکار اینه که بتونه ضعف‌های مدیریت و رهبری شما رو شناسایی کنه و اون ها ور اصلاح کنه. چرا که مدیریت درواقع مهم‌ترین قسمت یک سازمان هست و می‌تونه در کسب موفقیت و یا شکست شرکت نقش بسزایی ایفا کنه.

11- بهبود روابط

بیزینس کوچینگ می تونه به صاحبان کسب و کار ها کمک کنه تا روابط خودشون رو با کارکنان، همکاران، مشتریان و هرکسی که در محیط کسب و کار تاثیر گذار هست بهبود ببخشه. این فرایند باعث افزایش هماهنگی و تعاول درون سازمانی میشه.

12- خارج شدن از ناحیه امن

در مقاله چطور از ناحیه امن خود خارج شویم بشکل مفصل در این رابطه بیان شده. چرا که این مهارت یکی از اصلی ترین دلایل برای فراهم کردن شرایط رشد و تغییر است.

13- گرفتن بازخورد از یک شخص بی طرف

گرفتن بازخورد از یک شخص آگاه و بی طرف و آشنا با چالش های ما می تونه راه گشای خیلی از مشائلی باشه که بعنوان صاحب کسب و کار درونش موندیم و فکر می کنیم راه چاره ای که بهینه باشه وجود نداره.

14- افزایش اعتماد به نفس

خیلی از رهبران به دلیل وجود خیلی از باورهای محدود کننده و سخت گیری بیش از حد قادر به دیدن توانایی های خودشون نیستن و همین موضوع باعث کاهش عملکرد اون ها میشه. وجود بیزینس کوچ در کسب و کار می تونه این فرصت رو فراهم کنه که اعتماد به عنوان یک مدیر یا رهبر اعتمادبنفس مثال زدنی داشته باشید. چرا که داشتن اعتماد به نفس مزیت های بیشتری رو برای شما به همراه داره.

15- دیدن فرصت های پنهان

در اینجا بهتره به مساله نگاه به کسب و کار از درون گود با کلی مشغله و نگاه کردن به کسب و کار از خارج از گود و با دید وسیع تر و اشراف به موضوع اشاره کنم. چرا که بعضی از راهکارها به خاطر سادگی بیش از حد از زیر دست ما سر میخورن و ازشون غافل میشیم و یا بخاطر نداشتن همون اعتماد به نفس که قبل تز گفتم به ایده ها و فرصت ها بها نمیدیم چرا که فکر می کنیم حتما باید یه راهکار عجیب و غریب وجود داشته باشه. در صورت اینکه وجود بیزینس کوچ کمک می کنه اون فرصت های پنهان رو راحت تر ببینید.

از ورزشکاران المپیک گرفته تا رهبران سیاسی و صاحبان کسب و کار، بهترین و برجسته‌ ترین افراد هر صنعت، یک کوچ دارن، بخصوص در چند سال اخیر که تمام کسب و کارهای موفق از بکارگیری این صنعت در کسب و کارشون غافل نشدن. کوچ به شما کمک می‌ کنه که به اهداف اولیه‌تون دست پیدا کنید، کوچ در تمام مسیر شما رو همراهی می‌کنه، و تشویق‌تون می‌ کنه تا حرکتی رو به جلو داشته باشید و این یعنی به دست اومدن نتایجی که هر روز بهتر و بیشتر می‌ شه.

با کمک بیزینس کوچ می‌ توانید محدودیت‌ ها را بشناسید و موانعی را از سر راه بردارید که اجازه نمی‌دهند شما و کسب و کارتان پیشرفت کنید

اگر در جایگاهی هستید که گشایش حتی یه گره از مسائل و یا بهبود شرایط فعلی میتونه تاثیر شگرفی در کسب و کار شما بزاره بهتره اجازه بازخورد گرفتن از یک کوچ حرفه ای رو از دست ندید. نمای بیرون گود از درون گود متفاوته!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا