کوچینگکوچینگ تحوللایف کوچینگ

تضمین زندگی آینده از همین الان

چطور زندگی در آینده رو از حالا گارانتی کنیم؟

شاید برای شما هم این سوال پیش اومده باشه که مگه میشه زندگی در اینده رو گارانتی کرد؟ شاید باورش اسون نباشه ولی کاری که برای گارانتی کردن می تونیم انجام بدیم خیلی ساده ست. ساده تر از اون چیزی که فکر کنید و دقیقا اتفاقای بزرگ و مهم پشت انجام کارهای ساده قایم شدن. این کار ساده که انجام دادنش میتونه تحول عجیبی رو رقم بزنه انضباط فردیه! بله انضباط فردی.

انضباط فردی به عنوان یکی از عوامل مهم در موفقیت فردی و اجتماعی انسان، مورد توجه قرار گرفته. نگاه بندازید به تمام چیزهایی که میدونید و اگر اون دانسته ها رو انجام بدید چقدر وضعیتتون متفاوت بود الان؟ یا اگر مستمر انجام میدادید چطور؟ موضوع همینجاست! دانسته ها به عمل تبدیل بشه و استمرار داشته باشه تا عادت جدید، باور جدید و … خلق بشه. اغلب افراد میدونن باید چه کاری انجام بدن ، شروع می کنن ولی بخاطر نداشتن انضباط فردی رها میکنن و بعد میگن جواب نداد!!

در این مقاله بیزنس ترند می خوایم در مورد سه اصل اساسی و پایه ای انضباط فردی بیشتر بدونیم، اگر این مساله چالش شما هم هست تا پایان مقاله همراه باشید.

انضباط فردی چیست؟

انضباط فردی ، انضباط شخصی یا نظم شخصی یعنی توانایی تمرکز دقیق روی تکلیف یا هدف با نیت رسیدن به نتایج مشخص. مثل خصوصیات دیگه ای که ممکنه در موفقیت کلی شما نقش داشته‌ باشه، انضباط فردی ویژگیه که موفقیت پایدار رو در طول زمان تضمین می‌کنه. وقتی هدف دارید و برنامه مشخص برای رسیدن به هدف ، کارهای لازم رو انجام می دید صرف نظر از اینکه علاقه دارید یا نه!!

افراد موفق در کسب و کار خودشون کارهای ارزشمند زیادی انجام میدن حتی اگر حوصله و انگیزه نداشته باشن چون می دونن دقیقا انجام همین کارها اون ها رو به نتیجه میرسونه، نتایج بزرگ. اما این سه اصل اساسی که ازش حرف میزنیم چیه؟

تضمین زندگی آینده از همین حالا

اصل 1 : ذهن آگاهی

اصل 2 : فعالیت بدنی مداوم

اصل 3 : تغذیه سالم و خواب کافی

سه تا از ساده ترین کارهای روزمره و در عین حال پرقدرت ترین گام های موفقیت. کارهای به ظاهر ساده نتایج فوق العاده ای با خودشون به همراه دارن، این جمله رو ممکنه تا انتهای مقاله بارها از من بشنوید و بهتره بدونید گفتنش و تکرارش بی دلیل نیست! یه نگاه به مسیر زندگی خودتون بندازید که تمام عادات شما خیلی ساده شکل گرفته و هیچ شق القمری پشتش نبوده!

اما در رابطه با اصولی که اشاره شد.

اصل اول : ذهن اگاهی

ذهن‌آگاهی (به انگلیسی: Mindfulness ) (برخی مترجمان واژه توجه آگاهی را به کار می‌برند) فرایندی روان‌شناختی با آوردن توجه و تمرکز به تجربیات زمان حال اما بدون قضاوت. توانایی کنترل اراده، غریزه، ناخودآگاه و فرصتی برای اصلاح اشتباهات ناخودآگاه. به زبون خودمونی تر وقتی هرجایی هستید و هرکاری می کنید و تمام تمرکز و توجه شما به کاریه که انجام می دید (تو لحظه حضور دارید و تو افکارتون تو اینده و گذشته نمی چرخید) شما ذهن آگاهی دارید.

اما چطور میشه تمرکز داشتن رو تمرین کرد؟ با توجه کردن به جزییات. یا وقتی مشغول به انجام کاری هستید غرق اون کار بشید طوری که به خودتون اجازه فکر کردن به چیز دیگه ای رو ندید. یکی از مهم ترین علت های حواس پرتی فکر کردن به نتیجه کاره! اینکه تهش چی میشه؟ درسته کارم؟ غلطه؟ و … و همه اینا از دوجا میاد، از نگرانی نسبت به آینده و ترس از تکرار گذشته و همین به نتیجه فکر کردن یعنی از دست دادن تمرکز

اصل دوم : فعالیت بدن مداوم

منظور از فعالیت بدنی مداوم ، صرفا ورزش نیست! فعالیت بدنی میتونه هر اقدامی باشه که هر یک ساعت یکبار بتونید انجام بدید، حتی یه اقدام سبک مثل پیاده روی ده دقیقه ای باشه. چون همین زمان کوتاه می تونه به ذهن این قدرت رو بده که آمادگیش برای یادگیری افزایش پیدا کنه. چرا روی فعالیت بدنی مداوم تاکید داریم و به یکی از اصول پایه ای انضباط فردی تبدیل شده؟ چون فعالیت بدنی از هر نوعی ( فعالیت های کوتاه، ورزش، تمرین های سنگین) باعث افزایش میزان امادگی مغز برای انجام کارهایی که اسون نیست میشه.

اصل سوم : تغذیه سالم و خواب کافی

موضوعات زیادی در رابطه با نیاز به خواب و اینکه چرا خواب مهمه وجود داره. همه ما می‌دونیم که خوابیدن به مغز و بدن اجازه می‌ده تا دوباره انرژی به دست بیاریم. همچنین این عمل اجازه می‌ده تامغز و بدن خودشون رو ترمیم کنندکه این موضوع، بحث نیاز به خواب رو حیاتی می‌کنه. طبق تحقیقات انجام شده یکپارچه‌سازی حافظه، پردازش اطلاعات، رشد فیزیکی، ترمیم عضلات و خیلی از موارد دیگه، همه موقع خواب اتفاق میفته. به همین دلیل خواب برای تقویت سیستم ایمنی و کمک به بدن در مبارزه با بیماری امری ضروری محسوب میشه.

به شکل ساده و خودمونی خواب مرهمیه که می تونه انسان رو آرام کنه و در کنار آرامش انرژی دوباره به ادم ببخشه.

و اما در مورد تغذیه سالم ، ما برای اینکه بتونیم افکار باکیفیتی داشته باشیم لازمه که مراقب وروردی های ذهنمون باشیم. چرا که باورها و عادت های ما از همین اطلاعاتی که ما اجازه ورود به ذهنمون رو بهشون دادیم ایجاد میشن و بحث تغذیه هم از این مساله مستثنی نیست! چرا که هر مواد غذایی غیر مفیدی که وارد بدن میشه به مرور زمان به قسمت های مختلف اسیب میزنه و به همون نسبت وقتی مواد غذایی مفید وارد بدن میشه میتونه به بالا رفتن عملکرد بدنمون کمک کنه. برای مثال با یه سرچ ساده می تونید فواید نوشیدن اب در طول روز رو مطالعه کنید و از تاثیراتش تعجب کنید. چرا که این کار هم از اون دسته از کارهاست که آگاهی نسبت بهش وجود داره ولی اقدام استمرار نداره!!!نوشیدن اب کار دشواریه؟؟؟!!!اتفاقای بزرگ پشت کارهای سادست!

چطور زندگی خوبی در آینده داشته باشیم؟

برای قدم اول بهتره رو بیاریم به خوردن هرروزه سبزیجات، اب کافی، دمنوش به جای چای و کافئین. بله همینقدر ساده!

ادامه دارد…

این ها اصول اولیه ای هستن که باید رعایت بشه تا گام بعدی تحقق پیدا کنه. خیلی از افراد آگاهن که چندین بار این مسیر رو رفتن ولی به نتیجه دلخواه نرسیدن و اینجا تنها جاییه که قرار نیست خودتون رو مورد سرزنش قرار بدید. لایف کوچینگ یکی از همون ابزارهاست که خیلی از افراد برای وارد کردن عادات کارامد ازش استفاده می کنن.

همه افراد در بعضی از شرایط زندگی به شخص مورد اعتماد و امن نیاز دارن تا بتونند چالش ها و دغدغه هایی که با اون ها مواجه هستند رو مطرح کنند بدون اینکه مورد قضاوت قرار بگیرن تا بهترین تصیمیمات رو باتوجه به شرایطی که با اون رو به رو هستند بگیرن. با داشتن یک کوچ زندگی(مربی زندگی) افراد دل و جرات بیشتری پیدا می کنن و برای خارج از شدن از ناحیه امن ،که مربوط به ذهن معطوف به بقاست دست به اقدام میزنند.

بعضی وقت ها افراد احساس مبهمی درباره زندگی خودشون دارند. مثلا در مواقعی شاید شنیده باشید یا خود شما تجربه کرده باشید همچین جملاتی رو : (زندگی من می تونست بهتر باشه ) و یا اینکه (چیزی در مورد زندگیم اشکال داره اما نمیدونم کجاست و نمی تونم پیداش کنم) .

اغلب همین افراد یا می دونند چی میخوان ولی نمیدونن چطور بهش برسند و یا اینکه خواسته ای که دارند برای خودشون خیلی شفاف نیست.

کوچینگ زندگی فرایندی که به مراجع (کلاینت) کمک می کنه تا درباره ی شرایط و وضعیت فعلی زندگی اش فکر کنه، قدم های موثر برداره برای بهبود پیدا کردن شرایط زندگیش و تمام جنبه های زندگیش رو متعادل کنه و داشتن انضباط شخصی هم مستثنی از فواید استفاده از خدمات کوچینگ نیست.

برای داشتن جلسه مشاوره رایگان در خصوص شرایطی که الان در اون قرار دارید می تونید از طریق لینک زیر با من (سحرتقوایی) در ارتباط باشید. بعد از ثبت اطلاعات در اسرع وقت با شما تماس میگیریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا