کوچینگکوچینگ رهبری

ویژگی خاص که مختص رهبران موفق است

ویژگی های رهبران موفق

بیل گیتس سال های انقلاب کامپیوتر رو پشت سر گذاشته و کامپیوتر رو به چشم یه فناوری فوق العاده می دید که با ایتفاده از اون می تونیم بهره وری بیشتری داشته باشیم و به نهایت توان بالقوه خودمون برسیم. این باور الهام بخش اون شد تا رویای یک کامپیوتر شخصی روی میز هر فرد رو به حقیقت تبدیل کنه.

دلیل به حقیقت پیوستن اون رویا فقط این نبوده که کامپیوتر ها چه کاری انجام میدن، گیتس تاثیر این فناوری جدید رو دیده بود!! چرایی نیاز ما به کامپیوتر بود که این واقعیت رو رقم زد.

بیل گیتس چگونگی ایجاد کامپیوتر نبود! دنبال چرایی بود. چرا کامپیوتر بوجود بیاد؟ اون باور دارشت که می تونیم راه حل هایی پیدا کنیم تا موانع رو برداریم و مطمئن بشیم که همه می تونن به نهایت توان بالقوه خودشون در کار و زندگی برسند.

امروزه کاری که اون به همراه بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس انجام می ده ربطی به نرم افزار نداره. اما یه راه دیگه ای برای اون تا بتونه چرایی زندگی خودش رو به واقعیت تبدیل کنه! اون دنبال راه هایی برای حل مشکلات هست. اون هنوز بر این باوره که اگر بتونیم به افراد کمک کنیم و برخی موانع به ظاهر ساده را از سر راهشون برداریم، اون ها هم فرصتی دارند برای اینکه بهره وری بیشتری داشته باشن و خودشان را بالا بکشند تا به نهایت توان بالقوه خوشون دست پیدا کنند.

جذبه هیچ ربطی به انرژی ندارد. شفافیت، چرایی است که جذبه را همراه خودش داره. جذبه از باور قطعی شخص به ایده ای فراتر از خودش بوجود میاد. در مقابل انرژی بخاطر خوب خوابیدن در شب گذشته یا کافئین زیاد ایجاد میشه.

انرزی انگیزره بخشه. اما این فقط جذبه ست که می تونه الهام بخش باشه. جذبه وفاداری رو همراه خودش داره ولی انرژی نه.

انرژی رو همیشه میشه به سازمان القا کرد تا افراد انگیزه انجام کار ها رو داشته باشند. پاداش، ترفیع و خیلی از چیزهای دیگه باعث میشن که افراد سخت تر کار کنند، اما تاثیرشان کوتاه مدته.

این روش ها هزینه  و استرس بیشتری به کارفرما و کارمندان وارد می کنه و در نهایت ، به تنها دلیلی تبدیل میشه که افراد سرکار میان.

وفاداری کارمندان زمانیه که پیشنها پول یا مزایای بیشتر رو رد کنه تا بتونه در شرکت شما بمونه. ارزش وفاداری بیشتر از حقوق و مزایاست.

اگر چرایی راه اندازی کسب و کارتان را بدانید و فقط با خوتان به رقابت بپردازید می توانید در هر عرصه ای که هستید یکه تاز شوید و مشتریان وفاداری را برای خودتان پیدا کنید.

وفاداری یعنی چی؟

یعنی مردم محصول یا قیمت بهتری رو کنار بگذارن تا به خرید شما ادامه بدن و این فقط با شفاف بودن چرایی کار شما بوجود میاد.

خیلی از رهبران سازمان ها ،صاحبان کسب و کارها ،به این مورد توجه نمی کنند و مشتریان ، دنبال کنندگان و حتی کارمندان خود را از دست می دهند. اینجاست که بازخورد یک فرد که این اگاهی رو داره می تونه به مدیر کمک کنه تا کار درست رو تو زمان درست انجام بده تا کیفیت دلخواهش رو بدست بیاره.

کسب و کار یعنی مهارت کار + علم کسب . اینکه من کار بلدم کافی نیست، یه رکن اساسی دیگه هست به اسم علم کسب یا یادگیری که کسب و کار ما رو متمایز می کنه. بیزنس کوچینگ می تونه تو این حوزه کمک شایانی به صاحبان کسب و کار بکنه چه از فردی رو بعنوان بیزنس کوچ استخدام کنیم و چه خودمون بعنوان صاحب کسب و کار این علم رو یا بگیریم. مهم اینه اقدام کنیم و برای بهبود کیفیت کسب و کارمون دست به عمل بزنیم ولی هوشمندانه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا