بیزنس کوچینگکوچینگکوچینگ رهبریکوچینگ شغلی

راهکارهای منسوخ شده مدیریت نیروی انسانی در سازمان

موارد ممنوعه در مدیریت منابع انسانی

در دهه های گذشته استفاده از روش پاداش و جزا برای کارمند ها میتونست راه گشا باشه! اما این روش دیگه منسوخ شده و دیگه نمیشه بعنوان مشوق روی این روش حساب کرد!

مشوق ها از گذشته وجود داشتن در کار و زندگی ولی موضوع اینجاست که در عصر حاضر بعضی شرایط ممکنه کاربرد داشته باشه ولی در بعضی موقعیت ها دیگه نه تنها کاربردی نداره بلکه می تونه اسیب زننده هم باشه. این یکی از مهم ترین دست اوردهای پژوهش های اخیره که نمیشه ساده از کنارش گذشت. چرا؟ چون این آسیب از اونجایی بوجود میاد که علم و تجارت هم سو نمیشن! این عدم هم سویی چه زمانی اتفاق میفته؟ زمانی که در کسب و کار ما کار بلدیم ولی کسب، نه!!!!

مدیریت منابع انسانی

پیش فرض و پایه قراردادها بر پایه روش هویج شیرین و چماق بنا شده که مربوط به قرن بیست بوده! ولی تو قرن بیست و یک این روش ایده خوبی برای انگیزه دادن و به کار گیری کارامد نیروی انسانی نیست.

این روش های تنبیه و تشویق مکانیکی بیشتر اوقات بی فایدست و حتی خیلی از وقت ها آسیب زننده. چون جوایز زاویه دید رو محدود می کنه و می تونه قدرت خلاقیت رو هم گاهی اوقات از فرد بگیره و یا حتی راه حل های ممکن رو هم کم کنه.

اعضای سازمان شما باید کار هایی که به اون ها محول میشه رو انجام بدن:

  • چون لازمه انجام بدن
  • چون دوست دارن انجام بدن
  • چون کارشون برای اونها سرگرم کنندست
  • چون بخشی از یک هدف مهم هستن
  • نه به خاطر هویج شیرین و چماق بالای سرشون!!!!!

اینجاست که به عنوان یک رهبر الهام بخش می تونید روی تیم خودتون تاثیرگذار باشید. چطور؟ با تمرکز روی 3 موضوع:

انگیزه ای برای هدایت زندگی شخصی خود افراد

خودمختاری

تسلط

هدف

توانایی بهتر شدن و مهارت پیدا کردن در زمینه ای که اهمیت دارد

اشتیاق داشتن برای انجام کاری که می کنیم.در خدمت چیزی بزرگتر از خود

این 3 عامل پایه های اصلی سیتم عامل کسب و کار های موفق محسوب میشه.

راهکارهای منسوخ شده مدیریت نیروی انسانی در سازمان

اینجا حرف از مسائل انگیزیشی و فلسفی نمی زنیم!!! موضوع مهم اینجاست که انگیزه های بیرونی در گذشته موثرتر بود اما در عصر حاضر انگیزه درونی عامل موفقیت محسوب میشه. در واقع راز کاراریی بالا در پاداش و جزا نیست در محرک های درونی که ایجاد میشه. چون دیدگاه شرطی” اگر…آنگاه…” نوآوری و خلاقیت رو نابود می کنه و این یک عامل کلیدی و مهمیه که سازمان ها در حال حاضر بهش نیاز دارن!

اما چرا این موضوع مهم شده؟

بهتره به سخنرانی(TED) که در ادامه برای شما قرار می دم کاملا با دقت نگاه کنید. چرا که ایجاد انگیزه درونی مربوط به منطقه جغرافیایی خاصی نیست و یک محرک انسانی که تحقیقات ثابت کرده نقش شگفت انگیزی در بالا بردن کیفیت کارکنان مجموعه داره! پس پیشنهاد می کنم بعنوان مدیر،رهبر، صاحب کسب و کار، مدیر منابع انسانی و هر سمتی که می تونید نقش تاثیرگذار داشته باشید از این مورد برای پیشبرد کارتون غافل نشید. برای مشاوره در این رابطه هم می تونید از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا