بازاریابیبیزنس کوچینگکوچینگکوچینگ فروش

10 ایده و راهکار فروش سریع و موفق

با این 10 روش فوق العاده سرعت فروش خود را افزایش دهید

هر برندی می تونه محصول قابل ارائه داشته باشه، اما نکته اینجاست محصول خوب داخل انبار یا فروشگاه یا خدمات عالی به خودی خود به فروش نخواهد رفت!! شرکت/فردی که از یک فروشنده توانمند برای فروش محصولات خودش استفاده می کنه و یا کسی که مهارت فروش رو یاد گرفته برگ برنده دست اونه. همونطور که می دونیم فروشنده ها نقش مهمی در خرید مشتری دارن. محتوای جذاب و یه سری روش های بازاریابی قوی به مشتریان بالقوه کمک می کنه تا علاقه اولیه رو برای خرید به دست بیارن. فروش سریع فقط از طریق استراتژی های موثر بازاریابی امکان پذیره. مطمئنن تا اینجا براتون سوال شده خب چطور سریع بفروشیم، با این مقاله بیزینس ترند همراه باشید چون روی استراتژی های موثر که باعث میشه سریع بفروشید تمرکز شده.

با این 10 روش فوق العاده سرعت فروش خود را افزایش دهید

اقدامات موثر برای فروش سریع

به طور کلی استراتژی ‌های زیادی برای فروش وجود داره که به فروشنده ها کمک می‌ کنه تا مهارت ‌های فروش خودشون رو افزایش بدن. اما تعداد زیادی از فروشنده ها هم دنبال راهی هستند برای تغییر فرآیند فروش و ایجاد معاملات بی نهایت. هیچ فرمول جادویی که به شما کمک کنه با سرعتی سریع و قیمتی بالا محصولتون رو بفروشید وجود نداره. اما خوشبختانه استراتژی هایی وجود داره که به تیم فروش کمک می کنه تا در چرخه سریعتر حرکت کنند و معاملات بزرگتری رو ببندن. اما در ادامه 11 استراتژی مختلف و موثر برای فروش‌سریع مطرح شده که پیشنهاد می کنم قلم و کاغذ موقع خوندن این مقاله رو فراموش نکنید و هرجا ایده و خلاقیتی به ذهن شما خطور کرد هرچقدر خنده دار و مسخره یاداشت کنید و در انتها به اون ها برگردید.

1- شناسایی نقاط قوت و ضعف

هر فروشنده ای نقاط قوت و ضعف متفاوتی در فروش داره. یه راه حل کارامد برای شناسایی نقاط قوت و ضعف ، مرور گذشته ست. برگردید عقب و ببینید چه گفت و گوهایی داشتید که منجر به فروش شده و چه گفت و گوهایی به فروش منجر نشده! و ببینید در گفت و گویی که شما فروش داشتید نقطه قوت شما چی بوده و در گفت و گویی که موفق به فروش نشدید اگر به عقب برگردید چه چیزی رو اصلاح می کنید. از این موارد لیست تهیه کنید و ببینید چه اقدام و یا اقداماتی رو حاضرید انجام بدید تا نقاط قوت رو تقویت و نقاط ضعف رو بهبود بدید. مثلا گذروندن دوره یا یادگیری یه سری مهارت های ارتباطی یا پرسیدن سوال از افرادی در گروه که نقطه ضعف شما ، نقطه قوت انهاست تا از این روش فروش ساده تری رو تجربه کنید.

2- استفاده از گزارشات برای فروش

اگر شما تصمیم گرفتید که یک فروشنده توانمند باشید، باید به گزارشات به عنوان دوست خود نگاه کنید. یک فروشنده توانمند از گزارش های خودش برای کشف شکاف های موجود در فرآیند فروش استفاده می کنه. درست مثل تجزیه و تحلیل شکاف های موجود در قیف بازاریابی، شما می تونید براساس گزارشات، نقاط گلوگاه در فرآیند فروش خودتون رو مشخص کنید و تغییرات لازم رو اعمال کنید. به همین سادگی سرعت فروش شما هم افزایش پیدا می کنه.

3- از داده های تاریخی استفاده کنید

از داده های تاریخی استفاده کنیم یعنی چی؟ یعنی باید به داده هایی که جمع آوری کردید تکیه کنید. بررسی داده ها به شما کمک می کنه که مفیدترین تاکتیک هایی که در گذشته به کار بردید رو بشناسید. ضمن اینکه امکان تجزیه و تحلیل روند فروش هم با استفاده از داده ها وجود داره. شما می تونید میانگین طول چرخه فروش یا میانگین اندازه معاملات شرکت‌ های دیگه رو با میانگین طول چرخه و اندازه معاملات خودتون مقایسه کنید.

4- پیش بینی

همانطور که در مورد قبلی اشاره شد، داده های فروش گذشته اهمیت زیادی داره، اما اینکه شما بتونید به آینده هم نگاه کنبد، به شما در انجام فروش معاملات با سرعت بالاتر کمک می کنه.

به طور کلی پیش بینی نقش مهمی در جنبه استراتژیک فروش داره. پیش ‌بینی تاریخ‌ های بسته شدن واقعی برای مشتریان بالقوه، راهیه عالی برای فروشنده هاست به منظور اولویت ‌بندی معاملات. این مسئله به فروشنده ها اجازه می ده تا تعیین کنند که کدوم فرصت ها نیاز به توجه فوری داره و کدوم یک از اون ها اوننقدرا هم مهم و فوری نیست.

10 روش فوق العاده افزایش سرعت فروش

5- همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید

این یک اصطلاحه که از نظر من همه جا کاربرد نداره و این اول از همه به نوع تشخیص خود فرد بستگی داره، و وحی منزل نیست! چون بعضی از اقدامات فقط با گذاشتن تمام تمام تمرکز میسر میشناگر شما به عنوان یک فروشنده کار می کنید باید بدونید که اتفاقات غیر قابل پیش بینی زیادی بر سر راه شما وجود داره. با توجه به این توضیحات باید بدونید که در زمینه فروش نباید تمام انرژی خودتون رو برای یک معامله صرف کنید. شما ترجیحا باید بتونید که روی معاملات مختلف سرمایه گذاری کنید و برای تولید سرنخ های جدید تلاش کنید. فرصت های جدید به اندازه فرصت های موجود مهم هستند. نرخ برد شما برای فروش‌سریع یک شاخص عالی از نحوه مدیریت فرصت ها بشمار میاد. به عنوان مثال اگر که نرخ برد شما 45درصد و نرخ فرصت های بسته شده 55 درصد شده، باید برای متعادل کردن نسبت خودتون، به شکل تاثیر گذار به ایجاد فرصت های بیشتر ادامه بدید.

6- نقش مشتری بالقوه خود را در فرآیند خرید شناسایی کنید

یکی از بزرگترین مشکلاتی که فروشنده ها موقع استاپ شد معامله با اون مواجه هستند، شروع کردن فرآیند فروش با یه مشتری اشتباهه. بیشتر فرصت های فروش با شخصی که برای تصمیم گیرنده کار می کنه به عنوان نقطه تماس اصلی شروع می شه. مثلا ممکنه با مدیری شروع به مذاکره کنید که ارزش محصول شما رو می بیند، اما تصمیم خرید واقعی از سمت شخص دیگه ای صادر میشه.

اتلاف وقت و تلاش برای پی بردن به اینکه تصمیم گیرنده واقعی ، روند فروش شما رو به تاخیر میندازه؛ به همین دلیل باید تصمیم گیرنده واقعی رو در اولین فرصت ممکن درگیر فرآیند خرید کنید. این کار کمک می‌ کند تا فروش سریع تر پیش بره، یا اگر تصمیم‌ گیرنده علاقه‌ ای نداشته باشه، حداقل در وقت شما برای به دست آوردن فرصت ‌های دیگه صرفه ‌جویی می شه.

7- آگاه باشید همه فرصت های فروش به صورت برابر ایجاد نمی شوند

یک فروشنده توانمند می دونه که همه فرصت های فروش به صورت یکسان ایجاد نمی شه. به طور کلی فرصت های فروش رو باید بر اساس ارزش اون ها اولویت بندی کرد. بعضی از معاملات ممکنه بازه زمانی فوری تری داشته یا از ارزش مالی بیشتری نسبت به بقیه معاملات داشته باشن. شما باید این مسائل رو به خوبی شناسایی کنید و استراتژی فروش خودتون رو بر اساس ایده تلاش بیشتر برای معاملات با اولویت بالا برنامه ریزی کنید.

8- آگاه باشید همه شرکت ها به صورت برابر مشتری واقعی نمی شوند

دقیقا همونطور که همه فرصت ها به صورت یکسان ایجاد نمی شن، شرکت ها هم از همچین مسئله ای پیروی می کنند. موقع کار با مشتری های بالقوه مطمئن بشید که ترکیب شرکت و شخصیت خریدار اون ها رو در نظر گرفته باشید.

به عبارتی یه شرکت کوچکتر با یک تا دو نفر درگیر در فرآیند تصمیم گیری احتمالاً چرخه فروش کوتاه تری نسبت به یک شرکت بزرگتر با هفت تا هشت نفر در فرآیند تصمیم گیری داره!!!! این چیزیه که موقع انجام معاملات و پیش بینی تاریخ های بسته شدن معامله خودتون باید یادتون باشه.

9-خلاقیت در فرآیند فروش

فناوری مرتبط با نرم افزار CRM در چند سال گذشته راه طولانی رو پشت سر گذاشته و به فروشنده ها کمک می کنه تا از خلاقیت خودشون استفاده کنند. برای مثال ابزار ویدیویی شخصی ‌سازی‌ شده جدید تأثیر شدیدی روی گسترش فروش داشته، این ابزار حین مکالمه اولیه برای فروش، چشم اندازی با تعامل انسانی رو فراهم می کنه. ضمن اینکه ابزار فروش اجتماعی (شبکه های اجتماعی) هم تا حد زیادی روی بهبود عملکرد فروش تاثیر گذاشته. به طور کلی دنبال کردن مشتریان بالقوه در شبکه های اجتماعی مثل لینکدین و به اشتراک گذاری محتوا یک استراتژی عالی برای گسترش شبکه و پایگاه تماس شما محسوب میشه.

10- همیشه کمک کنید

در دهه های گذشته و یا بهتر بگیم طبق روش ها فروش منسوخ شده معمولا فروشنده ها روی متقاعد کردن مشتری های خودشون برای خرید محصولات تمرکز می کردند، اما در حال حاضر برای فروش سریع باید مشتری های خودتون رو متقاعد کنیم که محصول ما می تونه در حل مشکل اون ها تاثیر گذار باشه. فروشنده ها قبلاً با شعار “همیشه بسته باش” کار می کردند، اما شعار خود را به  “همیشه کمک کن” تغییر دادند. چون دیگه کار نمی کنه!!! شناسایی نیاز مشتری و پررنگ کردن اون از جمله مهارت های یه فروشنده توانمند محسوب میشه.

کلام آخر

معجزه یه شبه برای فروش بیشتر و ساده تر وجود نداره اما بدون شک راه هایی برای بهتر شدن مهارت فروش و افزایش درآمد وجود داره. البته که باید توجه کنیم که مشتری ها با یکدیگه متفاوت هستن و یک شیوه فروش برای همه افراد مناسب نیست و کار نمی کنه! با این حال شما باید با توجه به مشتری از 10 مورد گفته شده استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا