بیزنس کوچینگکوچینگکوچینگ فروش

20 ایده خلاقانه و کلیدی افزایش فروش سوپرمارکت

راه های 20 ایده خلاقانه و کلیدی افزایش فروش سوپرمارکت

در این مقاله 20 تا از مهم‌ترین روش‌های افزایش فروش سوپرمارکت رو با هم بررسی می‌کنیم و با بیان ایده‌های خاص و جذاب کمک می‌کنیم تا فروش سوپرمارکت خودتون رو چندین برابر کنید.و یا حتی ایده بگیرید و به این ایده ها بال و پر بدید ایده کاربردی خودتون رو کشف کنید. گاهی صرفا نباید تغییر بلکه باید تحول ایجاد کرد.

اگر به فکر راه اندازی سوپر مارکت هستید یا می‌ خواید کسب و کار خودتون که در زمینه سوپرمارکت هست رو توسعه بدید، بدون شک می دونید که داشتن خلاقیت در سوپرمارکت و ایده‌ های جدید می‌ تونه تاثیر زیادی روی مشتریان شما بذاره و اون‌ ها رو تحت تاثیر قرار بده.

اما اینکه بخواید ایده خاص بدید که تفاوت شما رو پر رنگ تر کنه کار ساده ای نیست! چون بخاطر وسیع بودن این حوزه خیلی از ایده ها اجرا شده و نو بنظر نمی رسه! ولی با این تفاسیر همیشه راهی هست برای بهتر شدن و پیشی گرفتن از رقبا.

گاهی یک ایده هرچند تکراری و دم دست وقتی در یک جای درست و بموقع استفاده میشه بازدهی بیشتری ایجاد می کنه.یعنی چی؟ یعنی کار درست ، تو زمان درست ،توسط یه ادم درست. برای مثال استفاده از چرخ دستی! خیلی ایده خوب و کاربردیه، خیلی به مشتری دسترسی میده! بنظر ایده فوق العاده ای و هیچ باگی نداره ، پس من که میخوام سوپرمارکت راه اندازی کنم میرم چرخ دستی میخرم میزارم داخل سوپرمارکتم!! ممنون که به فکر مشتری هستید ولی ولی ولی داخل یه سوپرمارکت که فاصله بین قفسه ها 70یا 100 سانتی متره این ایده نه تنها ایده خوبی نیست بلکه عکس عمل می­کنه! و راه دسترسی مشتری رو می بنده! هوشمندانه عمل کردن که تفاوت ایجاد می­کنه.

از بین ایده هایی که در ادامه نام می بریم اگربنظر شما سادست، اگر تکراری بود، اگر خیلی جذاب و خفن بود، اگر هرچی ، ساده نگذرید.

البته که فروش خودش به تنهایی یه مهارته در کنار هر ایده خلاقانه دیگه! ولی پیشنهاد می­کنم کوچینگ فروش که بنظرم یه ابزار قدرتمنده که به شما کمک می‌کنه یک تیم فروش حرفه‌ای و با انگیزه خلق کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این نوع کوچینگ مقاله کوچینگ فروش رو مطالعه کنید.

آشنایی با مفهوم سوپرمارکت

سوپرمارکت واژه پرکاربرد و شیک و پیک امروزی که قدیما اسمش بقالی بود. البته که تفاوت هایی هم دارند. ولی در مجموع مکانی که افراد اقلام و مایحتاج روزمره خودشون رو از اونجا تهیه می کنند مثل خوراکی، مواد پروتئینی،حبوبات، تنقلات، مواد آشامیدنی و … . بعضی از سوپرمارکت ها اقلام تخصصی ارائه می دن به مشتری مثل صرفا اقلام پروتئینی یا صرفا لبنیات.

سوپرمارکت ها مثل بقالی ها در قلب محله ها قرار دارند و نزدیک به منازل مسکونی برای دسترسی بهتر و بیشتر ساکنین اون محله. ولی یکی از بزرگترین و مهم ترین تفاوت های بقالی و سوپرمارکت اینه که وجود تنوع و قابلیت لمس اجناس در سوپرمارکت هاست. که میشه گفت یکی از مواردی که برای فروش بیشتر خیلی باید بهش توجه کنید.

20 ایده خلاقانه برای افزایش فروش سوپرمارکت

راهکارهای خلاقانه که برای افزایش میزان فروش صاحبان سوپرمارکت ها وجود داره که با بقیه کسب‌و‌کار ها متفاوته. اینجا 20 ایده خلاقانه که روی افزایش فروش سوپرمارکت ها تاثیر گذاره رو بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

1- مشخص کردن انتظارات

شما اگر بعنوان صاحب کسب و کار هر روز در سوپرمارکت خود حاضر هستید یا فروشنده یا فروشندگانی دارید در هر صورت قبل از رفتن به سوپرمارکت خود باید اهداف اون روز کامل مشخص و مرور کنید.

مثلا امروز قرار به چه مساله ای رسیدگی کنم؟/یا چه موردی ذهن من و یا فروشگاه من رو مشغول کرده که نیاز به رسیدگی داره؟/ یا امروز تصمیم دارم با مشتری چه شکلی برخورد کنم اگر روی مود خوبی نیستم یا فشار اقتصادی هست یا اوضاع دلار خوب نیست یا هرچی!!!مطمئنن روی فروش من تاثیر گذاره، خب اگر فروش برای من مهمه برای خوب کردن مودم چیکار می تونم انجام بدم؟یا اگر اصلا امکان خوب کردن مودم رو ندارم چی کار می تونم انجام بدم که روی کارم و اطرافیانم تاثیر نزاره؟

یا حتی اگر فروشنده من با شرایط خوبی در فروشگاه حضور نداره من بعنوان صاحب کسب و کارم چه کاری می تونم انجام بدم!چطور می تونم منشا باشم؟

2- درگیر کردن حواس 5گانه مشتری

بکار گرفتن حس مشتری موقع خرید یه استراتژی حرفه ای بحساب میاد. بیاید در ادامه هر حس رو با مثال توضیح بدیم تا دسترسی بیشتری برای شما ایجاد کنه.

حس بینایی

مثلا برای تحریک حس بینایی بهتره از پوسترهای جذاب و رنگی که محصولات و کالاهای موجود در فروشگاه خودتون استفاده کنید. روانشناسی رنگ ها در این مسیر راهنمای شما هستن. برای مثال داخل فروشگاه مواد غذایی، رنگ های قرمز و زرد ، داخل فروشگاه وسایل الکترونیکی رنگ‌ های آبی و سفید جذاب هستن و تاثیر عجیبی دارند.

حس شنوایی

یا مثلا برای تحریک کردن حس شنوایی! بعضی از افراد هستند که خرید کردن خیلی جذاب نیست براشون برای این افراد پلی کردن یک موسیقی در محل خرید می تونه خاطره ساز باشه یا به آرامش بیشترشون کمک کنه.

حس چشایی

برای حس چشایی پیشنهاد می­کنم از تست مواد غذایی و یا حتی خوراکی ها استفاده کنید. خیلی از مواقع مشتری بخاطر عدم آگاهی از طمع و مزه اقدام به خرید محصول نمی کند!!

حس بویایی

درمورد حس بویایی هم همیشه انتخابتون باشه که فروشگاه شما از بوی مطبوعی برخوردار باشه. گاهی اوقات این بو می تونه خاطره ساز بشه و یا حتی به برند فروشگاه شما تبدیل بشه.

حس لامسه

و اما نحوه تحریک کردن حس پنجم یعنی حس لامسه. تحریک کردن این حس به سادگی امکان پذیر نیست مسلما. ولی در بعضی از محصولات امکان ارائه این خدمت امکان پذیره.

مثلا اگر محصول و یا کالایی در داخل پلاستیک یا بشکل خاص بسته بندی شده و خارج کردن اون کالا از بسته بندی به بهداشت اون کالا یا ظاهر شکیل اسیبی وارد نمی کنه این امکان رو در اختیار مشتری بزاریم.یا اگر امکانش نیست حتما علت عدم دسترسی رو برای مشتری توضیح بدیم که برای مثال برای حفظ سلامت کالا یا محصول امکان دسترسی وجود نداره و بدونیم که این آگاهی یجور احترام به مشتری محسوب میشه.

3- استفاده از قفسه بندی و چیدمان جذاب

برای افزایش فروش سوپرمارکت خیلی مهمه که زمان بیشتری رو برای برنامه‌ریزی چیدمان قفسه‌های مغازه یا فروشگاه خودتون کنید؛ چراکه اگر این کار درست انجام بشه، مشتری ها موقع خرید کالا‌های مورد نیاز خودشون، چندتا کالای اضافی رو هم می خرند.

علاوه بر این اگر فروشگاه قفسه‌بندی جذاب و مناسبی داشته باشه، مشتری ها بعد از ورود به مغازه، راحت‌تر می‌تونن محصولات مورد نظر خودشون رو پیدا کنند.

البته قفسه بندی و نوع چیدمان کاملا بستگی به مغازه و یا فروشگاه شما داره ولی برای دسترسی بهتر برای ایده پردازی در این زمینه ما اینجا چند روش را برای چیدمان قفسه‌های سوپرمارکت به شما معرفی می‌کنیم.

سعی کنید کالا‌های پرمصرف رو انتهای فروشگاه قرار بدید، کالا‌هایی رو که حاشیه سود بالاتری دارند در مسیر انتهایی فروشگاه بچینید، در قسمت جلویی فروشگاه محصولات فصلی رو قرار بدید.

کالاهای کم مصرف و حاشیه‌ای رو کنار صندوق قرار بدید. تجربه ثابت کرده بیشتر مشتری ها بعد از ورود به فروشگاه به سمت راست ‌تمایل دارن، بهتره داخل این مسیر از کالا‌های جذاب‌تری استفاده کنید. البته این مورد همیشه صادق نیست. ولی ساده از کنارش نگذرید. به مسیر و جهت مشتری موقع ورود بیشتر دقت کنید.

چیدمان جذاب سوپر مارکت

4- افزایش میزان تبلیغات

یکی از اشتباهات سنگین و عجیبیه که صاحبان سوپرمارکت ها انجام می دند جدی نگرفتن تبلیغاته!! تبلیغات یکی از مهم‌ترین اصول افزایش فروشه و هزینه کردن در این زمینه قطعا صرفه اقتصادی مناسبی داره و هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری محسوب میشه! اگر قصد افزایش فروش سوپرمارکت خودتون رو دارید حتما باید برای تبلیغات هزینه کنید(سرمایه گذاری) تا تعداد مشتریان و به تبع اون میزان فروش محصولات خودتون رو افزایش بدید.

البته شاید ابعاد سوپرمارکت یا فروشگاه شما برای یه سری کارهای تبلیغاتی مثل رپورتاژ داخل رسانه‌های بزرگ گزینه مناسبی نباشه ولی می تونید کارهای ساده‌ تری انجام بدید مثل چاپ و پخش تراکت.

5- ابتکار در نحوه ارائه تبلیغات

اینکه در انجام تبلیغات خلاقیت بخرج بدید تاثیر قابل توجهی در جذب مخاطب داره. برای مثال انجام تبلیغات فقط از طریق پخش تراکت انجام میشه در کنارش عامل جذابی رو شامل بشه برای مثال با در دست داشتن این تراکت از 10% تخفیف محصولات لبنی برخوردار بشید.

6- بهره گیری از تاریخ های خاص و یا …

حتما تا الان اسم جمعه سیاه رو شنیدید (بلک فرایدی) و از تخفیفات زیاد و آمار شگفت‌انگیز فروش آمریکایی‌ها تو این روز خبر دارید. داخل کشور خودمون هم در اعیاد و مناسبت های خاص، فروشگاه‌ها و کسب‌و‌کار های مختلف تخفیفات متنوعی رو روی محصولات خودشون قرار می‌دند. ولی چرا برای این‌کار باید حتما منتظر تعطیلاتی مثل عید و زمستان و … بمونیم؟ چرا خودمان از ایام عادی برای ارائه تخفیفات جذاب و متنوع استفاده نکنیم؟ مردم ما عاشق جشن و شادی هستند و به همون اندازه هم از تخفیف لذت می‌برند!

برای افزایش فروش سوپرمارکت خودتون می‌تونید از برنامه‌ها و فعالیت‌‌های جذاب و متنوعی استفاده کنید. حواستون به مشتریا های دائمی سوپرمارکت خودتون باشه و اون ها رو مبنای اصلی برنامه‌ریزی های خود تون قراربدید. اگر ابعاد سوپرمارکت شما بزرگه می‌تونید مسابقه‌های ساده و کوچیکی رو برگذار کنید و مشتری های بیشتری رو به فروشگاه خودتون جذب کنید و طبیعتا میزان فروش خودتون رو نیز افزایش بدید. البته این فعالیت‌ها رو طبق ابعاد سوپرمارکت خودتون باید برنامه‌ریزی کنید.

7- استفاده از فضای مجازی بعنوان مهره کلیدی تبلیغات

ساده‌ترین و شاید ارزون‌ترین راه برای افزایش فروش سوپرمارکت شما، استفاده از فضای مجازیه. حتما یک سری فعالیت های آنلاین برای سوپرمارکت خود راه‌اندازی کنید و تلاش کنید فعالیت خودتون رو در حوزه های مختلف تقویت کنید.

البته انجام این‌کار یک تیغ دولبه ست و اگر به صورت درست، فنی و اصولی انجام نشه می‌تونه ضربه مهلکی رو به اعتبار و به دنبال اون به میزان فروش سوپرمارکت شما وارد کنه. برای مثال اگر داخل یکی از شبکه‌های اجتماعی حساب داشته باشید ولی فعالیت شما با برنامه و منظم نباشه حس خوبی رو در مشتری ایجاد نمی‌کنه و این حس رو منتقل امی‌کنه که شما در زمینه فروش به مشکل خوردید. پس در صورت فعالیت در فضای مجازی حتما اون رو به صورت پیوسته و مداوم انجام بدید.

8- افزایش میزان اطلاع رسانی

سعی کنید همیشه اخبار و رویدادهای مهم مرتبط با سوپرمارکت خود تون رو به مشتریانتون اطلاع بدید. برای این‌کار می‌تونید از شبکه‌های اجتماعی مختلف یا راه‌های دیگه استفاده کنید.

اگر قصد دارید برای مناسبت خاصی تخفیف در نظر بگیرید یا بعضی از محصولات خود را به حراج بگذارید یا حتی قصد استفاده از کارت هدیه رو دارید، از مدتی قبل مشتریان خود تون رو با خبر کنید. می‌تونید از قدرت بزرگ نمایی هم استفاده کنید. ولی مراقب باشید که تاثیر منفی روی میزان فروش سوپرمارکت شما نداشته باشه.

9- صحبت مستقیم با مشتری

یکی دیگر از راه‌های افزایش فروش فروشگاه و سوپرمارکت شما اینه که به صورت مستقیم با بعضی از مشتریان خودتون صحبت کنید و از اون ها بخواید تا در مورد مشکلات فروشگاه‌تان به شما بازخورد بدند. ارتباط مستقیم با مشتری نه تنها به شما بازخورد می‌ده برای ارائه کالا و خدمات بهتر بلکه باعث رضایت بیش‌تر مشتریان هم می‌شه چون گزینه کلیدی توجه و احترام پر رنگ میشه.

این مدل مشتری ها می‌تونن با برند شما و فروشگاه شما به سادگی ارتباط برقرار کنند و مشکلات و نیازهای‌شان را مطرح کنند. اگر مشتریان زیادی به شما مراجعه کردند و مثلا دنبال یک نوع سوسیس بودن اما از خرید سوسیس های شما منصرف شدند حتما دلیل این موضوع رو از اون ها بپرسید چون این موارد می‌تونه باعث بهبود فروش سوپرمارکت و برندینگ شما بشه و حتی دلیلی برای تبلیغ دهان به دهان سوپرمارکت شما.

10- به کار بردن تبلیغات و تخفیفات برای جلب مشتری

خلاقیت در تبلیغات سوپرمارکت از جمله استفاده از تخفیف، می‌تونه باعث بشه مصرف‌کننده برای خرید محصولات مورد نیاز خود وارد مغازه یا فروشگاه بشه و برای این کار لازمه شما به عنوان فروشنده طوری مشتری را متقاعد کنید که حاضر بشه از فروشگاه شما خرید کنه. اگر شما توان تبلیغات داخل نشریه‌های محلی رو ندارید، بهتره از تبلیغ فروشگاه خودتون با همکاری فروشگاه‌ها یا مغازه‌های غیررقیب مثلاً خرازی‌ها استفاده کنید.

برای این کار تراکت‌های تبلیغاتی تهیه کرده به اونها بدید تا به مشتریان خود بدند. یا می تونید اطراف سوپرمارکت خودتون، مناطق پرتردد رو مشخص کنید و توزیع تراکت‌های تبلیغاتی خود را در آن مکان‌ها انجام بدید. شاید از نظر بعضی از افراد تراکت منسوخ شده باشه ولی بهتره بدونید در شرایط حال حاضر جامعه که دسترسی به اینترنت کمتر شده و یا هزینه تبلیغات بالا رفته تراکت هنوز هم یکی از گزینه های تبلیغاتی قابل توجه محسوب میشه.

در تبلیغات خود تون سعی کنید از یه سری از جملات استفاده کنید تا مشتری رو مشتاق به حضور داخل سوپرمارکت کنه. مثلا می تونید از تخفیفات برای کالا‌های خاص استفاده کنید. مثلاً برای یک مدت محدود برخی از اقلام مغازه خودتون رو با قیمت‌های مناسب‌تر ارائه بدید تا مشتری بیشتری به خرید تشویق بشن و اصلا با فروشگاه و نحوه ارائه خدمات شما آشنا بشن.

تبلیغات و فضای مجازی برای سوپر مارکت

11- ارائه و یا ارسال هدیه بپاس تشکر از خرید

شاید دقت کرده باشید گاهی اوقات داخل بعضی از فروشگاه ها و یا حتی سوپرمارکت ها بازای خریدی که انجام می دید یدونه گلدون به شما هدیه می دند.

یا اگر کودکی همراه شما باشه با ارائه یدونه بادکنک یا یه خوراکی مورد علاقه کودک شما قلب مشتری رو بدست میارن.(در بیزنس کوچینگ یکی از مهم ترین قسمت بوم کسب و کار که بی نظیره به این موضوع میپردازیم).

یا اگر غیرحضوری خرید می کنید برای شما کارت تخفیف ارسال میشه یا از شما می پرسند شما به علت اینکه مشتری همیشگی ما هستید دوست دارید در کنار خریدتون مثلا گلدون دریافت کنید بعنوان هدیه یا محصولات جدیدمون که اومده رو رایگان در اختیارتون بزاریم تا تست کنید. این تجربه دریافت هدیه برای مشتری خیلی خوشاینده و مطمئن باشید اون مشتری به فروشگاه شما برای خرید مجدد برمیگرده. حتی در بعضی اوقات این نوع از ارائه خدمات وفاداری مشتری رو هم سبب شده. اصلا ازش غافل نشید.

12- توجه به نظم خود

خیلی از اوقات شاید برای خود شما هم پیش اومده باشه که ظاهر مرتب خانم یا آقای فروشنده و حتی آرایش مناسب خانم یا پیرایش مناسب آقای فروشنده یا بوی عطر و لباس مرتب اون ها روی شما تاثیر گذاشته و زمان بیشتری رو سپری کردید داخل فروشگاه و یا حتی انرژی خوبی رو از فرد مقابل دریاف کردید.

به همین میزان که ظاهر منظم و مناسب می تونه تاثیر گذار باشه ظاهر شلخته و نامرتب و بوی نامطبوع مثلا سیر یا پیاز فروشنده برای شما زننده بوده و روی خرید شما تاثیر گذاشته.نظم شخصی از جمله ابزارها برای برقراری ارتباط بهتر با مشتریه.

13- توجه به نظم سوپرمارکت

همون مقدار که نظم فروشنده در افزایش میزان فروش موثره ، نظم سوپرمارکت و فروشگاه شما هم اهمیت داره. بیاید فرض کنید وارد فروشگاهی شدید که همه چی بهم ریخته و هر کالایی در قفسه مربوط به خودش نیست. و یا کالاها هنوز در قفسه قرار داده نشده و نه تنها در مسیر رفت و آمد مشتری قرار داده شده بلکه ظاهر زشتی رو به مغازه شما داده و این عرج و مرج و شلوغی خبر خوبی برای فروشنده نیست!

14- اهمیت دادن به نظر مشتری

در صورتی که در فکر افزایش فروش سوپرمارکت خود هستید حتما باید به نظرات و درخواست‌های مشتریان خود توجه کنید. مشخصات محصولات خود ، کاربرد و یا نحوه استفاده از آن‌ها را آموزش دهید. یا مثلا هنگامی که یک مشتری سرگردان به دنبال محصول خاصی میگردد، او را راهنمایی کنید یا حتی مشتری مورد نظر را به سمت کالاهای خاصی هدایت کنید.

سعی کنید اطلاعات تماس مشتریان خود را داشته باشید. این نکته را مدنظر قرار دهید که علاوه بر کیفیت محصولات، خود تجربه خرید نیز خیلی برای مشتریان مهم است. برای مثال همه‌ی برندهای مایع دست‌شویی کاربرد یکسانی دارند، اما در صورتی که شما با ارائه برندها و رایحه‌های مختلف تنوع ایجاد کنید و دست مشتریان را برای انتخاب مایع دست‌شویی مورد علاقه خود باز نگه دارید، احتمال فروش این محصول در سوپرمارکت خود را افزایش می‌دهید.

15- استفاده از پیک موتوری

ارسال کالا ها به درب منزل جز خدمات مهم محسوب می شده تقریبا ولی از بعد از شیوع کرونا این خدمات دهی از اهمیت ویژه ای برخوردار شد. تا جایی که افرادی که هیچ آشنایی با این نوع خدمت دهی نداشتند تصمیم گرفتند که از اون استفاده کنند. اما حالا به کمک همین ارسال رایگان می‌تونید مشتریان زیادی جذب کنید و به افزایش فروش سوپرمارکت خودتون برسید.

حتی می‌توانید برای ارسال رایگان سفارشات خود یک سقف قیمتی هم تعیین کنید. برای مثال مشخص کنید که فقط سبدهای خرید بالای ۵۰ هزار تومان باشه ارسال رایگان انجام میشه و برای سبدهای زیر ۵۰ هزار تومان یک مبلغ اندکی دریافت کنید.(البته ممکنه با این تصمیم مشتری دچار محدودیت بشه و بهتره برای این انتخاب عوامل دیگه ای رو هم درنظر بگیرید از جمله نظر سنجی از مشتری ،تحلیل کار رقبا و خیلی از موارد دیگه صرفا باید ازجنس خودتون باشه یعنی از جنس موقعیت و چرایی کار شما نشئت بگیره ).

البته ایده های خلاقانه برای سوپرمارکت خیلی زیاده و شما متناسب با مشتریانی که دارید می‌توانید ایده‌های بهتری داشته باشید اما در کل استفاده از پیک موتوری می‌تواند فروش شما را بسیار بیش‌تر کنه.

همچنین در نظر داشته باشید که که بیزنس کوچ تو این زمینه خیلی می تونه کمک کننده باشه. فرم ثبت نام رو پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

16- استفاده از رویدادهایی مثل کمک به خیریه

انجام این تکنیک یه مقدار اسون نیست و زمان‌بر ه. ولی هم در فاصله کوتاه مدت و هم بلندمدت میزان فروش سوپرمارکت رو افزایش می‌ده. به این شکل که اول با توجه به زمینه کاری و نوع محصولات سوپرمارکت خودتون، یک رویداد ویژه مثلا خیریه راه‌اندازی کنید و تخفیف های متنوعی رو ارائه کنید.

برای مثال می‌تونید طبق معیارهایی از پیش تعیین شده چند سطح مختلف تخفیف رو در نظر بگیرید و به قشرهای مختلفی از مشتریان اهدا کنید. نکته جالب و مثبت این ماجرا، اختیاری بودن اونه.

شما مجبور به ارائه تخفیف نیستید و همین نکته باعث جلب نظر مشتریان و افزایش آمار فروش سوپرمارکت شما می‌شه.

17- بازاریابی پیامکی

به سبک ارسال پیامک زیر دقت کنید.

علی عزیز

«تو از خونه بیرون نیا هرچی از سوپرمارکت می‌خوای تو خونَته»

همین حالا زنگ بزن و سفارش بده” 0000000 021

لحن پیام دوستانه است و حس صمیمت برای کاربر داره. منم به مغازه زنگ زدم و برای ناهار چیزایی که نیاز داشتم رو سفارش دادم. خیلی زود سفارش رو آماده و برام ارسال کردن. حالا مشتری ثابت این سوپر مارکت شدم و تقریباً هر دو روز یکبار زنگ می‌زنم و هر چیزی که نیاز دارم را سفارش می‌دم.

بازاریابی پیامکی یکی از شیوه‌های پُربازده برای تبلیغات سوپر مارکت‌هاست، با روش‌های مختلف تبلیغات پیامکی، مشتری‌های سوپر مارکت شما بیشتر می‌شن.

18- استفاده از خبرنامه پیامکی برای ارتباط با مشتریان

در خانه بمانیم و آنلاین سفارش بدیم!

یادت نره فقط تا جمعه فرصت داری از 40هزار تومان تخفیف خرید سوپرمارکتی ما استفاده کنی.

کد تخفیف:CRS40

برای خرید بالای 100هزار تومان

بزن بریم:

لغو پیامک: 1

حفظ کنید. با استفاده از سامانه ملی پیامک، برای
مشتریان خبرنامه درست کنید.چطوری؟ا استفاده
از خبرنامه پیامکی می‌تونید اخبار مربوط به تخفیف‌ها،
جشنواره‌ها و … رو برای مشتری هاتون ارسال کنید.
البته این مورد رو در نظر بگیرید که مثل پیامک بالا، ب
رای لغو خبرنامه هم باید گزینه‌ای در اختیار مشتری
قرار بدید و این حق انتخاب دادن به مشتری بنوعی
احترام گذاشتن به مشتری در نظر گرفته میشه.

(لغو پیامک: 1).

19- کنج سوپرمارکت خود قایم نشوید!

این که شما همیشه گوشه‌ای از مغازه خود و یا پشت میز پیشخوان بشینید و منتظر آمدن مشتریان باشید استراتژی چندان خوبی نیست. شما همیشه می‌توانید بخشی از محصولات خود را انتخاب کرده و بیرون از فروشگاه و جلوی در ورودی بچینید تا نظر مشتریان عبوری را جلب کرده و آن‌ها را به سمت سوپرمارکت شما هدایت کند. یا خودتان نیز جلوی در ایستاده و به سبک دست‌فروش‌ها آن محصولات را به فروش برسانید.

20- استفاده از دستگاه بارکد خوان یا اسکن بارکد

اگر به دنبال راه‌ های افزایش فروش سوپرمارکت خودتون هستید، حتماً برای فروشگاه یا مغازه خود یک یا چند بارکد خوان تهیه کنید. استفاده از بارکدخوان باعث میشه تا موقع تحویل کالا‌ها به مشتری ها، این عملیات با دقت و سرعت بیشتری انجام بشه.

البته این تجهیزات مزایای دیگه ای هم داره، از جمله اینکه احتمال خطای انسانی رو از بین می بره، به دلیل امکان ردیابی دقیق بارکد‌ها کنترل موجودی کالا و اقلام بهتر و راحت‌تر انجام می‌شه و این حتی دسترسی بیشتری به شما میده موقع فروش غیرحضوری، بارکد‌ها از لحاظ طراحی و چاپ ارزان هستند، ابعاد مختلفی به صورت اقتصادی، غیراقتصادی و خاص دارند، متنوع هستند و اطلاعات را بهتر ارائه می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا